فراسوی رشد آرمان زمین

faraz color (2)

واحد نوآور برگزیده در دومین جشنواره کسب و کار و کارآفرینی دانشگاه شهید بهشتی

واحد نوآور برگزیده در دومین جشنواره کسب و کار و کارآفرینی دانشگاه شهید بهشتی

دومین جشنواره کسب و کار و کارآفرینی دانشگاه شهید بهشتی در راستای تقدیر از شرکت‌های برگزیده، مدیران و کارشناسان برتر پارک ،مرکز رشد و مراکز نوآوری دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

 

دکتر فریبرز مسعودی، رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی به‌عنوان سخنران اول این جشنواره در خصوص پارک‌های علم و فناوری مستقر در دانشگاه‌ها گفت: پارک‌های دانشگاهی رسالت متفاوت‌تری را نسبت به دیگر پارک‌ها دارند. علت این امر آن است که باید بتوانند همسو با اهداف و چشم‌انداز‌های دانشگاه حرکت کنند.

وی ضمن اشاره به طرح توانمندی‌های ۵ گانه و گام‌های نو پیشروی پارک افزود: یکی از موضوعات مهم در سال‌های اخیر، عدم ارتباط دانشگاه با صنعت است .این وظیفه‌ای است که پارک علم و فناوری باید بتواند آن را عملیاتی کند. به همین علت است که لازم است تا اکوسیستم پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی، شکل بگیرد.

به گفته رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی تلاش شده در مراکز نوآوری که برای دانشکده‌ها و پژوهشکده‌های ایجادشده است، توانمندی‌های لازم اعضای هیئت‌علمی و دانشجویان شناسایی شود تا با استفاده از آن‌ها محورهای کاربردی بر اساس نیازهای جامعه، پوشش داده شود.

در ادامه دکتر علی‌اصغر سعدآبادی معاون پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی در خصوص تعداد واحدهای فناور مستقر در این پارک گفت: در حال حاضر ۲۳۳ واحد فناور داریم که از این تعداد ۴۵ شرکت دانش‌بنیان هستند و درمجموع ۱۰۰۲ شغل ایجادشده‌اند. در ۲۰ مرکز نوآوری هم ۲۵۶ هیئت‌علمی و دانشجو مشغول به فعالیت هستند.

وی ضمن تشریح سیاست‌گذاری و مقیاس و ملاک‌های ارزیابی تأکید کرد: امتیازدهی به واحدهای فناور بر اساس شاخص‌هایی همچون مالی-اقتصادی، فناورانه-نوآورانه، مدیریتی-سازمانی، معاملاتی-هم افزایی، کسب و کارانه و بازاریابی و سطح بلوغ فناوری انجام‌شده است و بر این اساس ۱۶ برگزیده نهایی انتخاب شدند.

دکتر سید محمود رضا آقامیری، رئیس دانشگاه شهید بهشتی نیز به‌عنوان سخنران بعدی مراسم در ابتدای صحبت‌های خود از دکتر مسعودی و دکتر سعدآبادی به‌عنوان برگزارکنندگان این مراسم، تشکر کرد و در ادامه افزود: در زمان دانشجویی ما، مباحت مرتبط با صنعت مطرح نبود و دانشجو و استاد، آشنایی چندانی با این فضا نداشتند. اما امروزه دیگر لازم نیست تا در چنین مراسم‌هایی، درباره مقدمات کسب و کار و اکوسیستم کارآفرینی صحبت شود.

به اعتقاد دکتر آقامیری؛ شرکت‌های فناورانه مستقر در دانشگاه می‌بایست رسالت خود را به‌درستی و در راستای ارتقای جایگاه فناورانه اکوسیستم دانشگاه شهید بهشتی و تثبیت دانشگاه به‌عنوان دانشگاه کارآفرین تنظیم کنند.

در ادامه لوح و تندیس جشنواره در ۱۶ بخش به برگزیدگان اعطا شد.

در این جشنواره جناب آقای دکتر سینا صاحبی به‌عنوان مدیرعامل شرکت واحد نوآور برگزیده مراکز نوآوری معرفی و از ایشان با اهدای لوح و تندیس تقدیر به عمل آمد

اخبار دومین جشنواره کسب و کار و کارآفرینی در سایت رسمی پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی