کارآموزی در آرمان زمین چگونه است؟

کارآموزی در آرمان زمین چگونه است؟

کارآموزی در آرمان زمین چگونه است؟

گفت‌وگویی با کارآموزان پیرامون تجارب خود در همکاری با گروه آرمان زمین

تا چه میزان با اهداف و ماموریت شرکت آشنا شدید و در فعالیت‌های آن مشارکت کردید؟
تارخ افتخار: یک نمایشگاه حمل‌ونقل در آذرماه 1401 برگزار شد و آشنایی من با شرکت و حوزه‌هایی که در آن فعالیت می‌کند از آنجا شروع شد. بعد از ورود به شرکت متوجه این موضوع شدم که حوزه‌های فعالیتی شرکت از آن چیزی که فکر می‌کردم گسترده‌تر است و من فقط بخش محدودی از آن را در نمایشگاه دیدم. برای مثال؛ پشت سامانه‌های تحت وب طراحی شده از جانب شرکت که دارای گرافیک خاصی هستند، چه‌میزان فعالیت‌های تیمی منسجم نهفته است. در خصوص میزان مشارکت، برخی فعالیت‌هایی که در گذشته در شرکت انجام شده بود دارای مستندسازی منسجم نبود، ما تلاش کردیم تا این کار انجام بشه.

چگونه با همکاران و منتور خود در ارتباط بودید؟ آیا توانستید به خوبی در تیم کار کنید؟
زهرا شهسواری: با توجه به شنیده‌هایی که از جانب دوستان خودم داشتم که در سایر شرکت‌ها فعالیت می‌کردند، چون در زمینه کارآموزی تجربه زیادی نداشتن و چیزی بلد نبودند به شیوه مناسبی با آن‌ها برخورد نمی‌شد و رفتار خوبی نداشتند، اما تجربه من در آرمان‌زمین بسیار متفاوت بود و تجربه خیلی خوبی برای من بود. اعضای گروه از هیچ کمکی دریغ نکردند، چه در ارتباطات رو در رو و چه در پاسخگویی به شیوه مجازی.

چه انتظاراتی از کارآموزی خود داشتید و آیا توانستید آنها را برآورده کنید؟
آرین توکلی: قبل از ورود به شرکت، نسبت به فعالیت‌های آرمان‌زمین و سایر شرکت‌ها و درکل به حوزه صنعت کار تصور کاملا متفاوتی داشتم، فکر می‌کردم به شیوه‌های سنتی‌تری عمل کنند اما چیزی که در آرمان‌زمین شاهد آن بودم کاملا تجربه متفاوتی بود مانند؛ جلسات آنلاین پی‌در‌پی، ارتباطات دوستانه بین اعضای شرکت، محیط کار جذاب و … . بعد از دوره‌ای که در آرمان‌زمین گذروندم با مباحثی آشنا شدم که با ادامه روند گذشته هرگز با آن‌ها آشنا نمی‌شدم، مباحثی که حتما در آینده کاربرد خواهد داشت.
زهرا شهسواری: مطالبی که تا به اینجا در مهندسی عمران خوندم بسیار به ساختمان و سازه نزدیک بود و درباره حمل‌ونقل صحبتی نمی‌کرد، با توجه به تجربیاتی که در گذشته داشتم به این نتیجه رسیدم که گرایش حمل‌ونقل جذابیت بیشتری برای من داره و دیدگاه متفاوتی پیدا کردم، برای همین با این هدف که بتونم درباره حمل‌ونقل اطلاعات بیشتری کسب کنم وارد آرمان‌زمین شدم و انتظاری که داشتم تا حد زیادی برآورده شد.

آیا تجربه‌ای از حل مسائل چالش برانگیز در دوره کارآموزی داشتید؟
تارخ افتخار: ما چالش‌های زیادی داشتیم اما به شکلی نبود که برای ما چالش‌برانگیز و استرس‌زا باشه، بلکه حس کنجکاوی مارو قلقلک می‌داد. در صورت بروز هرگونه مشکل، تیمی متشکل از افراد تشکیل می‌شد و با کمک سایرین اون مشکل رو رفع می‌کردیم. در طول دوره ممکن بود برای آشنایی با برخی موضوعات نیازمند جست‌وجو در فضای اینترنت باشیم، برای همین با کمک همدیگر سعی می‌کردیم به هدفمون زودتر برسیم.

آیا توانستید به خوبی با استفاده از فنآوری‌های جدید و نرم افزارهای مورد نیاز برای کار خود، سروکار داشته باشید و به سطح قابل قبولی از یادگیری برسید؟
آرین توکلی: ChatGPT یکی از ابزارهایی بود که در طول دروه خیلی از اون استفاده کردیم. مثلا برای رسیدن به هدفمون به شیوه‌های گوناگون سوال می‌پرسیدیم و متناسب با هر سوال جواب متفاوتی دریافت می‌کردیم. در ابتدای دوره هیچگونه اطلاعاتی درباره پایتون نداشتم اما در ادامه به سطح قابل قبولی رسیدم و می‌تونم باهاش کنار بیام.