فراسوی رشد آرمان زمین

faraz color (2)

راهنمای طراحی خیابان شهری نکتو

راهنمای طراحی خیابان شهری نکتو

بررسی اجمالی کتاب راهنمای طراحی خیابان شهری نکتو

Urban Street Design Guide

خیابان‌ها بیش از ۸۰ درصد فضای عمومی شهرها را تشکیل می‌دهند، اما اغلب نمی‌توانند فضایی را برای جوامع اطراف خود فراهم کنند که مردم بتوانند با خیال راحت راه بروند، دوچرخه‌سواری کنند، رانندگی کنند، رفت‌وآمد داشته باشند و معاشرت کنند. شهرها حرکت را به سمت طراحی مجدد و سرمایه‌گذاری مجدد در خیابان‌های ما برای گرامی دانستن فضاهای عمومی برای مردم و همچنین شریان‌های حیاتی برای ترافیک هدایت می‌کنند. راهنمای طراحی خیابان شهری، اصول و عملکردهای برجسته‌ترین مهندسان، برنامه ریزان و طراحان کشور را که امروزه در شهرها کار می‌کنند، ترسیم می‌کند.

راهنمای طراحی خیابان شهری نکتو نشان می‌دهد که چگونه می‌توان خیابان‌هایی با هر اندازه را برای اولویت دادن به رانندگی ایمن و حمل‌ونقل، دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی و فعالیت‌های عمومی دوباره تصور و تغییر جهت داد. برخلاف دستورالعمل‌های مهندسی قدیمی‌تر و محافظه‌کارانه‌تر، این راهنمای طراحی بر این اصل تأکید دارد که خیابان‌های شهری مکان‌های عمومی هستند و نقش بزرگ‌تری در جوامع دارند تا اینکه صرفاً مجرای ترافیک باشند.

در این راهنما ، طرح‌هایی از طراحی خیابان را از منظرهای متعدد، از نمای چشم پرنده تا جزئیات دانه‌بندی، به خوبی نشان داده‌شده. مطالعات موردی از سراسر کشور به وضوح نشان می‌دهد که چگونه می‌توان بهترین شیوه‌ها را پیاده‌سازی کرد، و همچنین راهنمایی‌هایی برای سفارشی‌سازی برنامه‌های طراحی برای نیازهای منحصربه‌فرد یک شهر ارائه کرد. راهنمای طراحی خیابان شهری پنج هدف و اصول طراحی خیابان در کلاس جهانی را بیان می‌کند:

  • خیابان‌ها فضاهای عمومی هستند. خیابان‌ها نقش بسیار پررنگ‌تری در زندگی عمومی شهرها و جوامع ایفا می‌کنند تا اینکه صرفاً معابر برای ترافیک باشند.
  • خیابان‌های بزرگ برای تجارت عالی هستند. خیابان‌هایی که به خوبی طراحی شده‌اند درآمدهای بالاتری را برای کسب‌وکارها و ارزش‌های بالاتری را برای صاحبان خانه ایجاد می‌کنند.
  • طراحی برای ایمنی. مهندسان ترافیک می‌توانند و باید خیابان‌هایی را طراحی کنند که افراد در حال پیاده‌روی، پارکینگ، خرید، دوچرخه‌سواری، کار و رانندگی بتوانند با خیال راحت از مسیرشان عبور کنند.
  • خیابان‌ها را می‌توان تغییر داد. مهندسان حمل‌ونقل می‌توانند به طور انعطاف‌پذیر در پوشش ساختمان یک خیابان کار کنند. بسیاری از خیابان‌های شهر در دوره‌ای متفاوت ایجادشده‌اند و باید برای رفع نیازهای جدید پیکربندی شوند.
  • همین الان عمل کن! اجرای سریع پروژه‌ها با استفاده از متریال پیش‌فرض برای کمک به تصمیم‌گیری عمومی.

این راهنما با تشریح این اصول اساسی، جهت‌گیری اساسی را برای شهرهایی که به دنبال بهبود طراحی خیابان برای ایجاد محیط‌های شهری فراگیرتر و چندوجهی هستند، ارائه می‌دهد. این یک منبع استثنایی برای طراحی مجدد خیابان‌ها برای پاسخگویی به نیازهای شهرهای قرن بیست و یکمی است، که ساکنان و بازدیدکنندگان آن گزینه‌های حمل‌ونقل متنوع، خیابان‌های امن‌تر و زندگی اجتماعی پر جنب‌وجوش را می‌طلبند.

لینک دانلود کتاب راهنمای طراحی خیابان شهری https://islandpress.org/books/urban-street-design-guide

 

Urban Street Design Guide