فراسوی رشد آرمان زمین

faraz color (2)

راهنمای رواناب خیابان شهری نکتو

راهنمای رواناب خیابان شهری نکتو

 

بررسی اجمالی کتاب راهنمای رواناب خیابان شهری نکتو

Urban Street Stormwater Guide

راهنمای رواناب خیابان شهری، چشم‌اندازی را نشان می‌دهد که چگونه شهرها می‌توانند از یکی از بهترین دارایی‌های خود – خیابان‌ها – برای مقابله با تاب‌آوری و تغییرات آب و هوایی و درعین‌حال ایجاد فضاهای عمومی که واقعاً عمومی هستند، و پرورش خیابان‌هایی که ارزش اجتماعی و اقتصادی ارائه می‌دهند و درعین‌حال حفاظت از منابع و اتصال مجدد فرآیندهای اکولوژیکی طبیعی را ارائه می‌کنند، استفاده کنند.

خیابان‌ها بیش از ۸۰ درصد از کل فضای عمومی شهرها را تشکیل می‌دهند، بااین‌حال فضای خیابان اغلب کمتر مورداستفاده قرار می‌گیرد یا به‌طور نامتناسبی به حرکت وسایل نقلیه موتوری شخصی اختصاص داده می‌شود. سطح غیرقابل نفوذ بیش‌ازحد به روان آب کمک می‌کند و تهدیدی برای محیط‌زیست و سلامت انسان است و اغلب سیستم‌های فاضلاب را تحت تأثیر قرار می‌دهد. این آسفالت اضافی همچنین تهدیدی برای امنیت عمومی است و باعث تشویق سرعت بیشتر و شرایط خطرناک برای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری افراد می‌شود.

راهنمای رواناب خیابان شهری از این اصل شروع می‌شود که طراحی خیابان می‌تواند از سلامت کلی محیط شهری حمایت کند یا آن را تخریب کند. با گنجاندن زیرساخت رواناب سبز در مسیر حق تقدم، شهرها می‌توانند آب طوفان را مدیریت کنند و از مزایای بهداشت عمومی، زیست‌محیطی و زیبایی‌شناختی درختان خیابان و فضای سبز در قلمرو عمومی بهره ببرند. با طراحی متفکرانه، GSI می‌تواند استراتژی‌هایی را تقویت کند تا تجربه پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری ایمن و دلپذیر، خدمات حمل‌ونقل کارآمد و قابل‌اعتماد، و خیابان‌های امن‌تر را برای همه کاربران فراهم کند.

با تکیه‌بر راهنماهای موفق خیابان شهری NACTO، راهنمای رواناب خیابان شهری بهترین شیوه‌ها را برای طراحی در امتداد راه‌های حمل‌ونقل ارائه می‌کند. نویسندگان عناصر طراحی حساس به زمینه را مرتبط با طراحی خیابان، شخصیت و استفاده، منطقه بندی، سرعت ارسال‌شده، حجم ترافیک و تأثیرات دسترسی غیر موتوری و وسایل نقلیه در نظر می‌گیرند. راهنما شیوه‌های فعلی درحال‌توسعه توسط سازمان‌های فردی را مستند و ترکیب می‌کند و راهنمایی‌های طراحی را برای پیاده‌سازی توصیه می‌کند، و همچنین استراتژی‌های جدید نوآورانه‌ای را که در شهرهای سراسر کشور آزمایش می‌شوند، بررسی می‌کند. این راهنما بر ارائه زیرساخت‌های ایمن، کارآمد و قابل نگهداری که نیازها و الزامات منحصربه‌فرد راه‌های حمل‌ونقل و کاربری‌ها و کاربران مختلف آن را برآورده می‌کند، تمرکز خواهد کرد.

راه‌حل‌های پیشرفته در این راهنما به برنامه ریزان و طراحان شهری، مهندسان حمل‌ونقل، مقامات شهری، بوم شناسان، مقامات خدمات عمومی و سایر علاقه‌مندان به نقش منظر شهری ساخته‌شده در حفاظت از اقلیم، کیفیت آب و محیط طبیعی، کمک می‌کند.

لینک دانلود کتاب راهنمای رواناب خیابان شهری: https://islandpress.org/books/urban-street-stormwater-guide

 

Urban Street Stormwater Guide